Obsługa Automatu

W menu Obsługa urządzeń-Obsługa automatu wykonuje się operacje bieżącej obsługi automatu, czyli zapisuje się w systemie czynności wykonywane przy automacie: uzupełnienie produktów, pobranie gotówki. Operacje wykonuje się bardzo intuicyjnie albo poprzez stronę www systemu albo za pośrednictwem dedykowanej aplikacji evendo mobile bezpośrednio przy automacie. System ogranicza jakąkolwiek możliwość popełnienia błędu podczas wykonywania czynności obsługi w systemie evendo.


Po wejściu w to menu, w oknie widzimy tabelę z listą operacji Obsługa automatu, możemy ją dowolnie sortować i przeszukiwać oraz zmieniać jej wygląd poprzez użycie funkcji widok   a odatkowo dane z listy możemy eksportować do plików csv  celem ich wykorzystania w innych aplikacjach, np. Excell oraz zapisywać w plikach pdf .

 

Chcąc dodać obsługę automatu korzystamy z funkcji , po kliknięciu ikony otwiera się okno, w którym wybieramy automat do obsługi. Lista w oknie pokaże nam wyłączenia automaty aktywne, czyli w stanie Zainstalowane:


Po wybraniu automatu pojawia sie okno Uzupełnienie automatu, w którym podajemy ilości poszczególnych towarów dokładanych do automatu. Towary dokładane muszą być dostępne na magazynie osobowym opiekującego się automatem serwisanta, gdyż towar pochodzi z jego magazynu. Dodatkowo w ostatniej kolumnie tabeli znajduje się informacja o dostępności potrzebnych do uzupełnienia towarów na magazynie osoby zalogowanej i wykonującej obsługę automatu.   

Po przejściu Dalej pojawia się pytanie o to, czy serwisant wybiera gotówkę z atomatu Pobranie gotówki oraz czy uzupełnia wrzutnik automatu z własnych pieniędzy. Dalej zapisujemy obsługę automatu, w wyniku tej operacji tworzą się odpowiednie dokumenty w systemie takie jak: dokument MM wynikający z przesunięcia towarów z magazynu serwisanta na magazyn automatu oraz dokument kasowy odpowiedniej wyliczanej z systemu wartości, która to wartość obciąża serwisanta i powiększa jego zobowiązanie wobec firmy. Serwisant wpłacając potem pieniądze z automatu do kasy firmy zwraca pieniądze i jeśli kwota wynikająca z systemu oraz ta wpłacona są sobie równie, saldo serwisanta zostaje wyzerowane.


W przypadku automatów działających w trybie off-line, czyli bez zainstalowanych modemów GSM podczas operacji obsługi automatu koniecznym jest jeszcze spis liczników poszczególnych pozycji oraz podanie wartości wrzutnika. Dla automatów on-line tych danych nie ma konieczności podawania ze względu na bieżący ich odczyt z automatu. 

Wszystkie powyższe czynności obsługi automatów są w taki sam prosty sposób zaimplementowane w aplikacji mobilnej evendo mobile. Serwisant obsługujący automat intuicyjnie wprowadza dane na temat uzupełnienia automatu do aplikacji na swoim telefonie. Zajmuje to krótką chwilę, a w kolejnej chwili już wszystkie dane na temat wykonanej obsługi znajdują się w systemie. Niezwykła funkcjonalność aplikacji evendo mobile pozwala na uzyskiwanie rzeczywistego obrazu biznesu vendingowego. Poniżej wybrane rzuty aplikacji mobilnej:  



Każda czynność obsługi automatu zapamiętywana jest na tzw. karcie obsługi. Karta obsługi jak to pokazuje poniższy rzut zawiera 3 zakładki: Dane ogólne na temat automatu i wartość gotówki we wrzutniku, Uzupełnienia automatu o ilości poszczególnych towarów oraz wielkości Spisu liczników. Wszystko to przedstawione jest w bardzo czytelnej i przejrzystej formie.


UE

"Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej"