Menu Obsługa urządzeń - Protokół strat pozwala zaewidencjonować towary z danego automatu, które z różnych względów nie nadają się do dalszej sprzedaży lub wykorzystania, albo ze względu na przeterminowanie albo np. zniszczenie. Do tego celu została przygotowana operacja Protokół strat i można jej użyć zarówno bezpośrednio w systemie jak i na aplikacji mobilnej evendo mobile na telefonach z systemem Android.
Poniżej znajduje się rzut tabeli z listą utworzonych protokołów strat. Każdy taki protokół można rozwinąć wykorzystując plusik w wierszu po lewej stronie lub przejrzeć go jeszcze bardziej szczegółowo wchodzą w kartę protokołu strat , funkcję dostępną w ostatniej kolumnie. Każdy protokół dodatkowo możemy wydrukować .
Po wejściu w kartę danego dokumentu protokołu strat otwierają się szczegóły w dwóch zakładkach: Dane ogólne oraz Lista pozycji jak na poniższym rzucie.
Protokół strat można utworzyć bezpośrednio w systemie poprzez wykorzystanie funkcji w oknie głównym meny Protokół strat. Poniżej rzuty obrazujące jak to wygląda w systemie. Po wybraniu automatu, którego dotyczą straty, przechodzimy dalej i otwiera się lista pozycji dokumentu straty:
Po wskazaniu wszystkich pozycji dokumenty i kliknięciu dalej na kolejnym oknie jedynie potwierdzamy chęć wprowadzenia do systemu utworzonego protokołu:
Operację utworzenia Protokołu strat najczęściej wykonuje serwisant bezpośrednio przy automacie, tym samym funkcja ta jest dostępna w aplikacji mobilnej evendo mobile, gdzie w sposób bardzo prosty i szybki generujemy listę strat dla danego automatu. Poniżej kilka rzutów obrazujących proces tworzenia Protokołu strat:
"Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej"