Instalacja automatu

W menu Obsługa urządzeń-Instalacja automatu wykonuje się operacje instalacji automatu, czyli wprowadzenia go w stan Zainstalowany. Automat musi być wcześniej przygotowany Do instalacji w menu Urządzenia-Automaty, musi mieć określone: spis sprzedawanych towarów wraz z cenami (tzw. layuot automatu), lokalizacje, serwisanta oraz wrzutnik.


W oknie widzimy listę operacji Instalacji automatów, możemy ją dowolnie sortować i przeszukiwać oraz zmieniać jej wygląd poprzez użycie funkcji widok  , która zawsze jest w prawym górnym rogu nad tabelą. Dodatkowo dane z listy możemy eksportować do plików csv  celem ich wykorzystania w innych aplikacjach, np. Excell oraz plików pdf 



Powyżej rzut tabeli z listą operacji instalacji automatów, w której znajdują się dane: numer operacji, nazwa automatu, lokalizacja, przypisany serwisant, data utworzenia operacji, data realizacji lub data anulowania, jeśli instalacja została anulowana.

W poszczególnych wierszach tabeli znajdują się tylko wybrane dane, aby poznać szczegóły dotyczące danej operacji instalacji wchodzimy w kartę operacji instalacji , która znajduje się w ostatniej kolumnie o nazwie Funkcje.


Przykładowa karta operacji przedstawiona na poniższym rzucie zawiera trzy zakładki:

Dane ogólne - zawierają informacje podstawowe dotyczące automatu, serwisanta i lokalizacji oraz wartość początkową wrzutnika wprowadzoną przez serwisanta dokonującego instalacji.

Uzupełnienie automatu - jest to informacja o pierwszym doładowaniu-uzupełnieniu automatu w towary, czyli taki magazyn początkowy.

Spis licznika - są to wartości wszystkich liczników produktów spisane podczas instalacji automatu a także licznika total, czyli stan początkowy liczników w atumacie. Spis licznika wygląda jak na poniższym rzucie:




Poprzez kliknięcie w ikonę  dodajemy kolejną Instalację automatu. Otwierają się nam kolejne okna, w których wykonujemy kolejno poniższe czynności:

1. Wybieramy automat do instalacji. Tu pokaże się nam lista tylko tych automatów, które są przygotowane do tego aby je zainstalować.

2. Podajemy stan początkowy towarów w automacie, czyli wielkość pierwszego uzupełniania dla każdej pozycji. Uzupełnienie, jest to przesunięcie towarów z magazynu serwisanta instalującego automat na magazyn automatu, tworzy się dokument magazynowy typu MM. Jesteśmy w stanie uzupełnić automat tylko o taką ilość jaka jest dostępna na magazynie danego pracownika, któremy jest przypisany automat.

3. Podajemy stan początkowy liczników sprzedaży oraz wartość licznika głównego.

4. Na koniec podajemy wartość gotówki we wrzutniku i zapisujemy instalację automatu.


Powyższe czynności instalacji automatu częściej będą wykonywane przez serwisanta przy automacie w terenie. Do prac w terenie służy dedykowana aplikacja evendo mobile.  Aplikacja, którą można pobrać ze Sklepu Play na telefonach z systemem Android jest to integralna część całej usługi evendo-zarządzanie dla vendingu i zawiera bardzo sprawne i intuicyjne narzędzia i funkcje wykorzystywane przez pracowników terenowych (serwisantów) bezpośrednio przy automatach. Poniżej kilka rzutów aplikacji evendo mobile obrazujących jej funkcjonalność:


UE

"Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej"